Jak využít workflows v Mailerlite k dokonalé segmentaci mailing listu
NezařazenéMezi jedny z největších světových poskytovatelů služeb emailového marketingu patří Mailerlite. Jak již název napovídá, původně se mělo jednat o velmi jednoduchý nástroj. Postupem času však docházelo k nejrůznějším vylepšením, díky čemuž dnes svými funkcemi může směle konkurovat největším hráčům na trhu.
Mezi její nejsilnější stránky patří způsob automatizace emailových kampaní. V případě Mailerlite byste například těžko hledali klasický autoresponder. Vše se řeší přes takzvané workflows. Jak fungují?
V okamžiku vytváření nového workflow se stanete tak trochu programátorem. Nebudete se však kvůli tomu muset učit žádný programovací jazyk. Vše probíhá přes přehledné online rozhraní.
V první řadě budete potřebovat vytvořit podmínku, po jejímž splnění se workflow aktivuje. Pokud bychom například chtěli vytvořit klasický autoresponder, mohli bychom nastavit, aby se workflow aktivovalo 24 hodin poté, co se uživatel přihlásí k odběru našeho newsletteru.
Nemusí však zůstat pouze u jedné podmínky. Příjemce newsletteru lze na základě různých kritérií rozdělit do segmentů a s těmi následně pracovat. V praxi to znamená, že například po uplynutí 3 dnů od předchozího newsletteru zašleme chovatelům psů slevový kupón na psí krmivo, milovníkům koček nabídku kočičích granulí a tak dále.
Pokud naopak si uživatel naši zprávu nepřečte v předem určeném časovém intervalu, správně nastavené workflow mu dokáže automaticky zaslat připomínku.
Na základě chování každého odběratele newsletteru můžeme přiřazovat hodnoty do uživatelských polí a s jejich pomocí ještě podrobněji segmentovat. Pokud uživatel například klikne na konkrétní odkaz, můžeme vytvořit další podmínku, díky níž mu zašleme ještě lépe zacílenou nabídku.
Zjistíme-li třeba, že odběratel ze segmentu chovatelů psů se zajímá o jejich výcvik, existuje reálná pravděpodobnost, že by mohl potřebovat nejen psí krmivo, ale třeba i knihu obsahující rady zkušených cvičitelů. A tu mu můžeme v některém z následujících emailů nabídnout.